Ziekten en pillen

Start | Omhoog | Bereikbaarheid | Praktijkfoto's | Mijn mening

Over ziekten en medicijnen wordt veel gepraat. Er is ook veel over te zeggen. Overal op internet vind je sites met allerlei informatie daarover. Het is dan ook nuttig om weten dat die informatie bestaat. Maar nog veel belangrijker is hoe daar mee om te gaan. Uitleg rond symptomen en pillen zijn technisch en voor niet-ingewijden vaak niet echt te begrijpen.

Hieronder is een alfabetische lijst gemaakt met de veel voorkomende ziekten en medicijnen. Scrollen en klikken op het juiste item en U komt op een informatieve site met begrijpbare uitleg.

Voorzichtigheid blijft geboden: denk niet dat je met de gevonden informatie, op welke site dan ook, evenveel weet dan de arts.

Neem enkel de medicijnen die een arts je voorschrijft. Koop er in principe geen zomaar zelf of via twijfelachtige kanalen.  Raadpleeg je arts dan ook bij de minste twijfel.  De huisarts weet hoe de eigenheden van jouw lichaam kunnen reageren op bepaalde medicatie. Hij zal ook trachten er zo weinig mogelijk voor te schrijven. Vraag hem gerust of er generieken bestaan . Kennis, kunde en kunst ... .

In onderstaande lijst kan men officiŽle informatie terugvinden over de officieel geregistreerde medicijnen in BelgiŽ. Deze lijst is informatief bedoeld. Het lezen van deze informatie vervangt nooit de kennis van de arts en zijn behandelingen!

Kies een letter voor een merknaam:

G

H

K

U

V

W

Y

Z

Kies een letter voor een stofnaam:

G

H

K

U

V

W

Y

Z

In onderstaande lijst kan men informatie terugvinden over veel voorkomende ziektebeelden. Deze lijst is informatief bedoeld. Het lezen van deze informatie vervangt nooit de kennis en de kunde van de arts en zijn onderzoek!

Aambeien / Abnormaal vaginaal bloedverlies / Acne / Addison, ziekte van / ADHD / Alcoholontwenning / Allergie / Amyotrofische laterale sclerose (ALS) / Angina pectoris (hartkramp) / Angstgevoelens en gespannenheid / Artrose / Astma / BacteriŽle infectie van de vagina / Bedplassen / Beenmergontsteking / Beroerte (hersenbloeding) / Beroerte (herseninfarct) / Bewegingsstoornissen door geneesmiddelen / Bijholteontsteking / Bloedarmoede / Botontkalking / Boulimia nervosa / Brandend maagzuur en slokdarmontsteking / Bronchitis, acuut / Buitensporige haargroei / Chlamydia / Cholesterol-  / n/of vetgehalte, te hoog / Chronische bronchitis / Chronische obstructieve longziekten  / COPD) / Clusterhoofdpijn / Colitis ulcerosa / Crohn, ziekte van / Cushing, ziekte van / Darmontsteking, chronisch / Darmpoliepen / Dementie / Depressie / Diabetes insipidus / Diabetes mellitus / Diarree / Doorbloedingsstoornissen / Droge huid / Droge ogen / Duizeligheid / Dwangstoornis / Eczeem / Endometriose / Epilepsie / Erectiestoornis / EssentiŽle tremor / Galstenen / Gasophoping in maagdarmkanaal / Gehoorgangontsteking / Genitale wratten / Gewrichtsklachten / Glaucoom (verhoogde oogboldruk) / Gonorroe / Gordelroos / Griep / Hartfalen / Hartinfarct (hartaanval) / Hartritmestoornissen / Herpes  genitalis / Hersenvliesontsteking / Hik (voortdurend) / HIV en aids / Hoest / Hoge bloeddruk / Hoofdluis / Hoofdpijn / Hoofdpijn, medicijnafhankelijk / Hoofdroos / Hoogteziekte / Hooikoorts / Huidinfecties / Infecties in de mond / Infecties met amoeben / Infecties met bacteriŽn / Jeuk / Jicht / Kaalheid / Kanker / Keelpijn / Koliekpijn / Koorts / Koortslip / Krentenbaard / Langdurig ontstoken neusslijmvlies / Lichtovergevoeligheid / Likdoorns en eeltknobbels / Longemfyseem / Longontsteking / Luchtweginfecties / Luiereczeem / Luizen / Lupus erythematodes / Lymeziekte / Maag- en darmzweer / Maagpijn met misselijkheid en opgeblazen gevoel / Malaria / Manie / MeniŤre, ziekte van / Menstruatiecyclus, overige toepassingen / Menstruatiepijn / Middenoorontsteking / Migraine / Misselijkheid en braken / Multiple Sclerose / Myasthenia gravis / Narcolepsie / Netelroos / Neusinfecties / Neuspoliepen / Nierstenen / Nierziekten / Oedeem / Onrust / Ontstoken eczeem / Ontstoken ogen door  / llergie / Ontstoken ogen door infectie / Oorsuizen / Opgeblazen gevoel / Overgangsklachten / Overgewicht / Paget, ziekte van / Paniekstoornis / Parkinson, ziekte van / Pijn / Pleuritis / Prikkelbare darmsyndroom / Prostaatvergroting / Psoriasis / Psychose / Raynaud, fenomeen van / Refluxklachten / Reisziekte / ReumatoÔde artritis / Roodvonk / Rookverslaving / Rosacea / Rusteloze benen / Schaamluis / Schildklierwerking, te hoge (struma) / Schildklierwerking, te lage / Schimmel- en gistinfectie van de vagina / Schimmel- en gistinfecties / Schimmelinfectie van de huid / Schizofrenie / Schurft / SeborrhoÔsch eczeem / SjŲgren, syndroom van / Slaapapneu / Slapeloosheid / Sociale fobie / Spierkrampen / Spierpijn / Spruw (Candida-infectie in de mond) / Steenpuist / Syfilis / TIA (voorbijgaande  / lichte beroerte) / Tics / Toxoplasmose / Transpiratie, overmatige / Trichomonas infectie van  de vagina / Trombose / Tuberculose / Urine-incontinentie / Urineweginfectie / Verkoudheid / Verslaving / Verstopping / Verstopt oor / Veteranenziekte / Vitaminegebrek / Voetschimmel / Wondroos / Worminfecties, aarsworm / Worminfecties, draadwormen / Worminfecties, lintworm / Worminfecties, mijnwormen / Worminfecties, overig / Worminfecties, spoelworm / Worminfecties, zweepworm / Wratten / Zenuwpijn / Zollinger-Ellison, syndroom van / Zwangerschap en kinderwens / Zwangerschap, voorkůmen van /

Start • Omhoog • Bereikbaarheid • Praktijkfoto's • Mijn mening

Geregeld worden nieuwigheden in deze site ingelast. Een kleine zoektocht levert zeker een schat aan informatie op!